Deel 3 - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Wessel en Maart - WaarBenJij.nu Deel 3 - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Wessel en Maart - WaarBenJij.nu

Deel 3

Door: Wessel en Maart

Blijf op de hoogte en volg Wessel en Maart

28 December 2009 | Filipijnen, Manilla

Goed. Het plaatsen van dit eerste bericht gaat niet over rozen... Poging 3.
In Seoul hadden we overstaptijd van 4,5uur. Beetje rondgekeken op t beste vliegveld in de wereld, schijnt t. Plastic laagje over de wc bril, druk op de knop en de bril draait en je krijgt een schoon gedeelte. Wauw.
Er was wifi, en zo kwamen we erachter dat er een mislukte aanslag was op een vliegtuig. Mmm, daar wordt je niet vrolijk van.

Op onze 2e vlucht waren een groep kids met leraren. Een van de leraren had een interessante pen, we noemen t de schedelpen. Het had zelfs boksende armpjes, grappig.
In cebu aangekomen roken we Azie. Heerlijk, die geur, maar niet uit te leggen. Zalig. Lekkere hitte ook, we arriveerden rond middernacht en nog zo'n 25 graden.
Blij dat we een hostel hadden gereserveerd, hop, de taxi in en hop, erheen, onderweg meteen met armoede geconfronteerd. Zo zagen we een volstrekt naakte man in embryo houding op de stoep liggen. Tja.
Het hostel was clean en veilig. Heerlijk geslapen, na een miezerig straaltje uit de joven douche.

Het eerste ontbijt was zo sjemel. Kale rijst, droog scrambler ei en thee. En een soort jus.
Vervolgens toch weer slapen, want we hadden toch een jetlag. Tegen de avond lekker gegeten bij siam, Thais restaurantje in een moderne mall. Wat een tegenstelling tot de ruwe straten...

Toen was t tijd voor wat sightseeing, maandags.
We zagen het fort, een heeeeeele ranzige markt vol nieuwsgierig kijkende locals, we reden mee met een jeepney, en we bezochten santo nino, een oude kerk, waar je goed ziet hoe katholiek de locals zijn.
Bij de bakery ernaast, was er een overschot aan kruimels( zo noemen we de locals die meestal zo klein zijn dat we ze kruimels noemen.)
er stonden ongeveer 14 kruimels in, die echt niets te doen hadden. O ja, je kon er ook printen!
Rond half 11 waren we al klaar met de bezienswaardigheden. Na een goede lunch vielen we weer in slaap. Tja, er zijn ergere dingen toch?
Morgen op naar tagbilaran!

• 28 December 2009 - 20:16

Esther:

he meissie, klinkt weer TOP allemaal

xx van mij

• 29 December 2009 - 12:29

Paso Protagonista:

Ja, leuk heh, zo'n toilet. Zullen we op Funda kijken naar huizen in Leiden die dat hebben? Kunnen jullie meteen verhuizen als jullie terug komen en ook jullie backpacks daar leeg maken.

Tsja, die mislukte chemische reactie in een vliegtuig. Zo zie je maar dat het simpele nitreren van pentaerytritol beter aan ervaren organisch chemici kan worden overgelaten.

Die heerlijke geur van Azië. Niet uit te leggen. Dat geloven wij graag. Daar zit ook een vleugje warm straatzweet van blote mannen bij en het opwindende extract van een tropische ranzige markten afrodisiak (graag een beetje meenemen).

Hier behelpen we ons wel met snert, Friese doorlopers en ooievaarskuitenvet.

• 31 December 2009 - 16:20

Ilse:

Gelukkig nieuwjaar! Dat is het al bij jullie volgens mij. Hier moeten we nog ruim 6 uur.
    Ben benieuwd hoe jullie het gevierd hebben.
    Liefs, Ilse

Vergeef me...

12 Augustus 2011

'A la orden!'

06 Augustus 2011

Kokosrijst, Maracuya & Afrikaanse buffel!

31 Juli 2011

Kapitein Neger en Rundown
Wessel en Maart

We gaan weer op reis! Onze triologie zal worden volbracht! 3x op wereldreis! Dit keer 10 weken, naar Midden Amerika. De landen Guatemala, Mexico, Belize en Honduras gaan we bezoeken. Als je graag op de hoogte wilt blijven van onze avonturen, kun je linksonder deze pagina je emailadres opgeven, dan krijg je een mailtje als we iets nieuws hebben genoteerd. Reacties zijn welkom :)