De witte tijger - Reisverslag uit Bangalore, India van Wessel en Maart - WaarBenJij.nu De witte tijger - Reisverslag uit Bangalore, India van Wessel en Maart - WaarBenJij.nu

De witte tijger

Door: Maart

Blijf op de hoogte en volg Wessel en Maart

17 Mei 2010 | India, Bangalore

Na Mysore zijn we in Bangalore beland, alwaar we merkten dat het ook mogelijk is dat vrouwen wat moderner en sexier gekleed gaan dan de conservatieve sari.
Opeens zagen we moderne airco shoppingmalls en konden we zelfs lekker bruin brood kopen bij Barista, een koffietentje. Heerlijk! Leek best wel op waldkorn. De lachende koe erop (la vache qui rit of, the happy cow, zoals men het hier noemt), tomaatje erop, prima ontbijtje!

Bannerghatte NP. lag vlakbij, we wilden er tijgers zien, dat kon met een zogenaamde jeepsafari. Helaas werd het beloofde uur slechts 30 minuutjes, maar toch zagen we tijgers (alhoewel ze in een hok zaten! als je bedenkt dat er een giga gebied was om ze te laten rondlopen zag dat er een beetje sneu uit).
Een witte tijger liep er ook rond, wauw! Nieuwe dingen, nieuwe dingen!
Prachtig. Ook zagen we slotbears, sambadeer, buffels en zwijnen.

In de local bus terug dacht de buskruimel ons mooi te kunnen afzetten, door de prijs veel te hoog te maken. Bij navraag aan een local naast ons, bleek dat het ticket minder dan de helft kostte. Beteuterd gaf ie ons het geld terug.

Van nightlife in Bangalore was echter weinig sprake, omdat cafe's al om 11 uur dichtgaan. Toch hebben we nog een paar drankjes kunnen doen in een mooie 'beergarden'.

De nachttrein naar Hospet, we namen plaats in de sleeperclass, tussen wat mannelijke locals, die zo in elkaar verstrengeld lagen dat we ervan overtuigd waren dat ze verliefd op elkaar waren. Echt ongelofelijk hoe mannen in dit land met elkaar omgaan. Soms zie je mannen hand in hand voorbij lopen, of elkaars kapsel strelen. Slapen lukt niet goed in zo'n trein, je hebt ieder een smal bed, maar geen gordijn voor privacy, die hebben de wat duurdere klasses wel.

Hampi (vlakbij Hospet) was de plek om te genieten van bijzondere rotsformaties en tempels.
Overal kon je brommers huren, dus dachten we: laten we dit eens proberen. Nog nooit gedaan in een ver land! Ondanks de spanning in het begin, en 't aan de andere kant van de weg rijden, was het fantastisch! Zelf je route bepalen, stoppen wanneer jij wil en lekker toeteren naar iedereen die je voorbij rijdt. Lachen!
Het landschap was amazing, echt ongelofelijk mooi. Zie de foto's.

Panjim was de volgende bestemming, wat een fijne plek was dat zeg. Door de Portugese geschiedenis, zie je prachtige gekleurde huisjes, veel planten in potten bij de ingang, geweldig. Eindelijk een juiste attitude t.a.v. alcohol. Overal cafeetjes en drankhandeltjes. Sommige zo'n simpel gat in de muur. Waar dan 4 bezoekers kunnen zitten. Grappig.

Na een maand India raken we al iets meer gewend aan de armoede, de bedelaars, de enorme afvalbergen langs de weg, het open riool en de runderen op de weg. Wat niet went is het staren van (vooral) mannen.
De India top 3 tot zover is Hampi, Munnar en Cochin. Geweldig.
De beste hostels in dit land blijken toch meestal homestays te zijn, omdat de mensen ontzettend vriendelijk zijn, vaak een heerlijk dik matras hebben en goede tips in prettig engels kunnen geven.

• 18 Mei 2010 - 12:11

Vanaf De Zonnebank..:

Een opname van een witte tijger in een diergaarde en een foto van twee stralende mensen in een beertuin.
    Enne, neem nog wat stenen mee voor de siertuin.
    Zo te zien en te lezen gaat het niet slecht! Houden zo! Maar pas op: misschien is het wel koeler op 9 juni..

Verslag uit: India, Bangalore

Vergeef me...

12 Augustus 2011

'A la orden!'

06 Augustus 2011

Kokosrijst, Maracuya & Afrikaanse buffel!

31 Juli 2011

Kapitein Neger en Rundown
Wessel en Maart

We gaan weer op reis! Onze triologie zal worden volbracht! 3x op wereldreis! Dit keer 10 weken, naar Midden Amerika. De landen Guatemala, Mexico, Belize en Honduras gaan we bezoeken. Als je graag op de hoogte wilt blijven van onze avonturen, kun je linksonder deze pagina je emailadres opgeven, dan krijg je een mailtje als we iets nieuws hebben genoteerd. Reacties zijn welkom :)