Piraten en rotsloten - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Wessel en Maart - WaarBenJij.nu Piraten en rotsloten - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Wessel en Maart - WaarBenJij.nu

Piraten en rotsloten

Door: Wessel en Maart

Blijf op de hoogte en volg Wessel en Maart

29 Maart 2010 | Sri Lanka, Colombo

In dambulla zijn we de volgende ochtend naar de grotten gelopen, het was bijna tegenover ons hostel. Opeens zagen we daar veel toeristen en een ritueel: een vrouw draait een kokosnoot in cirkels boven haar hoofd, en gooit deze vervolgens hard kapot op de grond. De vrucht spat uit elkaar. Het gaat erom dat ze haar wensen wil laten uitkomen.
De grotten waren prachtig, mooi beschilderde plafonds en veel buddha's.

Hierna bracht piraat ons naar Kandy, bij aankomst probeerde hij nog wat extra fooi te vangen. We waren inmiddels behoorlijk klaar met deze man. Kandy bleek best aangenaam, op 488 meter hoogte, een geinig stadje met een groot meer waar je 's avonds jammergenoeg niet prettig langs wandelt. Slecht verlicht en veel rare dwazen daar.

Ons hostel had maffe deursloten, toen we weg wilden gaan en nog iets uit de kamer wilden halen kregen we de deur niet meer open. De eigenaar vroeg nog of we aan het knopje binnen hadden gezeten (dat mag je alleen omlaag klikken als je in de kamer bent) maar we hadden daar niets mee gedaan. Probleempje! Tja, wat nu? Gelukkig hadden we een raam op de kamer (weliswaar met traliesvorm ervoor tegen apen) dus namen ze een lange bamboestok en vanuit de buitenkant bij het raam deden ze een poging om dmv de stok het slot omhoog te klikken, wat een monnikenwerk!!!! De afstand was zo'n 4 meter namelijk...
Na veel gehannes is t hen gelukt en konden we snel onze camera pakken.

Op naar het theater.
Populaire attractie hier is het traditionele dans zien. Aangeraden werd om er op tijd bij te zijn, aangezien ze hier met busladingen vol toeristen op af komen. Dus zo gezegd zo gedaan, en zaten we vooraan. Achter ons veel groepen middelbare leeftijd mensen. De dansshow was best aardig, men droeg prachtige kostuums. Onze camera's maakten overuren! Op het einde waren er vuurvreters, ze liepen over gloeiende kolen.

• 31 Maart 2010 - 10:17

2318NK:

En met al die kostelijke avonturen: hoe is het met jullie budget na een vol kwartaal? Heeft de piraat er een gat ingeslagen of hebben jullie nog voldoende obscure muntstukken voor de Indiase bedelaars..?

Fijn dat het is gelukt het SM-slotje op afstand weer open te maken. Wellicht een leuk spelonderdeel voor een Aziatische spel zonder grenzen. Ga na terugkomst maar eens praten met de Gooische diersoorten de Mol en de Leeuw.

Weer nu in Leiden: maximum van 8 graden en minimum van 4 graden C, regenkans 67 procent. Lange termijn verwachting voor 9 juni: stralend.

Verslag uit: Sri Lanka, Colombo

Vergeef me...

12 Augustus 2011

'A la orden!'

06 Augustus 2011

Kokosrijst, Maracuya & Afrikaanse buffel!

31 Juli 2011

Kapitein Neger en Rundown
Wessel en Maart

We gaan weer op reis! Onze triologie zal worden volbracht! 3x op wereldreis! Dit keer 10 weken, naar Midden Amerika. De landen Guatemala, Mexico, Belize en Honduras gaan we bezoeken. Als je graag op de hoogte wilt blijven van onze avonturen, kun je linksonder deze pagina je emailadres opgeven, dan krijg je een mailtje als we iets nieuws hebben genoteerd. Reacties zijn welkom :)