Dieren spotten - Reisverslag uit Ella, Sri Lanka van Wessel en Maart - WaarBenJij.nu Dieren spotten - Reisverslag uit Ella, Sri Lanka van Wessel en Maart - WaarBenJij.nu

Dieren spotten

Door: Wessel en Maart

Blijf op de hoogte en volg Wessel en Maart

07 April 2010 | Sri Lanka, Ella

Naar het cafe gaan bleek in Kandy een heel avontuur. Eerst konden we het cafe niet vinden (het bleek geen opvallend gevelbord te hebben). De pub bleek best wel kaal van binnen, alsof er net schoongemaakt was en er nog stoelen en tafels moesten worden teruggezet. Het was 'n komen en gaan van gekke figuren. De saloondeuren versterkten dat gevoel ook nog. Het begon met een local hippie, met een lange, grijze baard, die ons zijn hele levensverhaal uit de doeken deed. Kennelijk zat ie in de zijde- en huizenbusiness en had ie geld zat.  Wessel vond ie mooi, Marvin was intelligent. Hij was best vaag. Daarna kwam het scam-type. Hierover hadden we al gelezen in de LP, hij begon met: you don't remember me? i work at your hostel. (Zaak is dan om te vragen welk hostel, en dan druipt ie wel af, want hij zei het verkeerde.) De vriendelijke ober stak zijn duim op, zo van: goed gehandeld! Als 3e rare kwibus kwam een jongen met een stuk hout in zijn hand binnen, nuchter was ie allang niet meer. Gelukkig was de ober alert en stuurde hem meteen weg. Verder was het wel gezellig met de biertjes en portjes!

Met de broer van de pomper zijn we bij een aantal populaire toeristenattracties geweest. Zo bezochten we een olifantenweeshuis alwaar we deze dieren konden wassen, bananen voeren en een rondritje op hun rug meemaakten. Dat was echt leuk! Erna een bezoekje aan 1 van de vele spice gardens, waar we een heerlijke nekmassage kregen met die kruiden. De botanische tuin was het laatste plekje deze warme dag.

Vanuit Kandy namen we een trein naar Nuwara Eliya, voor The Horton Plains, een national park met verscheidene dieren. Het was nog onwijs vroeg toen we startten met lopen, 7.15 uur. (waarom zo vroeg? meer kans om dieren te spotten). Zo zagen we daar sambadeer, bear monkey en veel vogels. De trail (7 km) was erg afwisselend, van enorme rotsblokken, via zand, kiezelpaadjes naar junglegebied. Onderweg zag je World's End, een soort grand canyon. Het viel ietsje tegen.

Prachtig was de treinrit naar Ella, wat een uitzicht! Knalgroene theevelden, veel different levels, echt te gek. Ella bleek een heerlijk dorpje om even bij te komen van alle indrukken.

Luipaarden spotten kon in Yala park, vlakbij Tissamaharama, al om 5:00 uur gingen we met een jeep op pad. Het park bleek giga, 50 hectare, kennelijk is er maar een bepaald gebied waar de 28 luipaarden zich zouden bevinden. Onze driver deed z'n best, we zagen olifanten, herten, pauwen, krokodillen, wilde zwijnen, varanen en langoeren. Veel grote vogels, giga uilen en waterbuffels. De telelens werd veelvuldig gebruikt! Na 6 uur in een niet zo'n comfi houding achterin hebben we 1 luipaard mogen aanschouwen. Het beest zat hoog in een boom en sprong weg toen we voorbij reden. Hij staat op de foto, maar echt een mooi plaatje is het niet geworden. Toch indrukwekkend.

Verslag uit: Sri Lanka, Ella

Vergeef me...

12 Augustus 2011

'A la orden!'

06 Augustus 2011

Kokosrijst, Maracuya & Afrikaanse buffel!

31 Juli 2011

Kapitein Neger en Rundown
Wessel en Maart

We gaan weer op reis! Onze triologie zal worden volbracht! 3x op wereldreis! Dit keer 10 weken, naar Midden Amerika. De landen Guatemala, Mexico, Belize en Honduras gaan we bezoeken. Als je graag op de hoogte wilt blijven van onze avonturen, kun je linksonder deze pagina je emailadres opgeven, dan krijg je een mailtje als we iets nieuws hebben genoteerd. Reacties zijn welkom :)