Laatste dagen in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Wessel en Maart - WaarBenJij.nu Laatste dagen in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Wessel en Maart - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in Nieuw Zeeland

Door: Wessel

Blijf op de hoogte en volg Wessel en Maart

05 Maart 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Na ons avontuur bij de Hokitika Gorge zijn we langs de prachtige westkust van het zuid eiland naar de zogeheten Pancake Boulders gereden. Merkwaardige, in dunne lagen opgebouwde rotsformaties waar de golven furieus tegenaan sloegen.De rest van de dag vele kilometers gemaakt om in de buurt van het Abel Tasman NP uit te komen.

Na wederom een spannende overnachting langs de weg naast een andere Wicked Van, zijn we vroeg in de ochtend richting het Tasman park gegaan.Het is een schitterend gebied met allerlei afgelegen baaien en gouden zandstranden.

Met een watertaxi zijn we naar een strand gebracht, we moesten wel eerst de split apple rock aanschouwen. Volgens mij is Karlijn daar ook een fan van? Onze watertaxi chauffeur, die onwaarschijnlijk veel op Mel Brooks leek, wist allerlei boeiende verhalen over de omgeving te vertellen. De rest van de dag zijn we langs het strand terug naar de motorhome gelopen, een aardige wandeling van zo’n 19 km.

Helaas kwam het einde van ons Nieuw Zeeland avontuur langzaam in zicht. Via het zonnige Nelson zijn we teruggereden naar Picton om daar de boot naar Wellington te nemen.Na aankomst in Welligton bleek er een lichte aardbeving te hebben plaatsgevonden, niks van gemerkt aan boord. Wel weer een lange dag achter het stuur, veel kilometers moeten maken om bij de familie Syben in Taupo aan te komen.

Tussenstopje in Whanganui gemaakt, niet veel aan en helaas geen Burger Fuel waar we zo naar uitkeken. Rond een uur of 7 aangekomen in Taupo waar we meteen konden aanschuiven voor het diner. Heel fijn om weer in een warm bad terecht te komen.
De volgende ochtend zijn we richting Rotorua gegaan om nog iets van Maori cultuur mee te pikken. De show was erg toeristisch maar zeker interessant. Voor een redelijke prijs konden we nog o.a. 2 geisers zien in het thermische wonderland rondom Rotorua . De middag werd besloten met de enige echte Zorb, een kiwi uitvinding waarbij je in een grote plastic bal van een helling af rolt. Bijzonder vermakelijk, helaas van korte duur.

Onze laatste dag in Nieuw Zeeland bestond uit het afleveren van de Wicked Van, gelukkig was alles probleemloos verlopen en konden we ons opmaken voor de vlucht naar Buenos Aires. We hadden er alleen nog helemaal geen zin in. Nieuw Zeeland is veel te leuk en smaakt naar veel meer. Laat Zuid Amerika nog maar even wachten. Het afscheid viel erg zwaar, Nieuw Zeeland is liefde op het eerste gezicht.

In de rij voor de check-in zagen we de eerste vorm van pluisje-achtige, argentijnse kontkusserij. Een argentijns stel werd, na luid heen en weer gesmak, door een gladde medewerker van Aerolineas Argentinas naar het begin van de rij gedirigeerd. Walgelijk, maar gelukkig konden we prima slapen op de bijna 11 uur durende vlucht. Binnenkort onze avonturen in Argentinie en Chili!

• 06 Maart 2011 - 09:43

Lonneke:

Hi moppies! Wat jammer dat jullie alweer weg moesten. Ik ga nu foto's kijken.
    X, Lonneke.

• 06 Maart 2011 - 13:29

Wtje:

ben errugg benieuwd naar foto's van Zuid- Amerika!!

over Nieuw-Zeeland: wat fijn dat jullie er net niet waren toen die aardbevingen er waren!

• 06 Maart 2011 - 22:59

Ka:

Hè ja, de Split Apple Rock.
    Van mij had die aan diggles mogen beven.

iiiiiinjoy sweetnesses!

Vergeef me...

12 Augustus 2011

'A la orden!'

06 Augustus 2011

Kokosrijst, Maracuya & Afrikaanse buffel!

31 Juli 2011

Kapitein Neger en Rundown
Wessel en Maart

We gaan weer op reis! Onze triologie zal worden volbracht! 3x op wereldreis! Dit keer 10 weken, naar Midden Amerika. De landen Guatemala, Mexico, Belize en Honduras gaan we bezoeken. Als je graag op de hoogte wilt blijven van onze avonturen, kun je linksonder deze pagina je emailadres opgeven, dan krijg je een mailtje als we iets nieuws hebben genoteerd. Reacties zijn welkom :)