Cuenca en een mountainbike tocht - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Wessel en Maart - WaarBenJij.nu Cuenca en een mountainbike tocht - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Wessel en Maart - WaarBenJij.nu

Cuenca en een mountainbike tocht

Door: Maart

Blijf op de hoogte en volg Wessel en Maart

11 Juni 2011 | Ecuador, Cuenca

Veel vrouwen in Ecuador dragen een hoedje, het lijkt een beetje op een Tiroler hoedje, soms met een veer erop. Verder draagt men veelal een charmant rokje tot op de knie met panty’s, een trui of poncho.

In Cuenca bezoeken we een erg warm thermal bath met stoombaden, bekijken we mooie oude gebouwtjes, en eten we Mexicaans in een geinig hoekcafe, het hangt er vol met kleurrijke snuisterijen. Leuk! Wessel koopt een Panama hoed, die staat hem goed. Het stadje zelf heb je best wel snel gezien, vind ik, alhoewel de gebouwen wel erg mooi zijn.

De bus naar Riobamba duurt 6 uurtjes, ik moet zeggen dat ik steeds minder zin heb in lange busritten hier. Komt denk ik ook omdat ze hier weer net iets meer pauper zijn dan in Peru, Argentinie en Chili. Landschap is wel fantastisch. Vanuit Alausi nemen we de trein, de bekende Nariz del Diablo rit, jullie allen vast bekend :) Je rijdt met een trein door de groene bergen, het ziet er supermooi uit. Veel jonge locals zitten bij ons in de coupe.

We gaan vervolgens weer couchsurfen! Veronica woont bij haar ouders en broertje in een ontzettend groot huis, haar andere 2 zussen werken en wonen in Italie en Amerika. Ze trakteert ons meteens op een lekkere maaltijd bij een soort kip-fastfood tentje! Why are you doing this!!? Maar lief natuurlijk. Ze heeft zich ingeschreven voor een beurs om in Nederland te kunnen studeren, in juni zal ze de uitslag krijgen. Zou leuk zijn als we haar straks in Leiden kunnen verwelkomen. Met haar verlegen neefje laat ze ons de stad zien, willen we ergens stoppen, geen probleem. Als we de volgende dag de keuken in lopen staat er al een hotelwaardig ontbijt voor ons klaar, yummie! Haar moeder geeft me bij het afscheid opeens een kado, een kleurrijke sjaal, ongelofelijk... ‘Te gusta?’

De route die afleggen per bus naar Salinas is onwijs mooi, besneeuwde bergtoppen en vicuna’s weer. Mooie dieren. Salinas is een mini dorpje dat bekend staat om zijn lekkere kaas, chocolade, turron (soort noga) en champignons. Op het dorpsplein staan marktkraampjes. Alles proberen we uit. En het smaakt ontzettend goed. Jongeren volleyen op het plein, locals aanschouwen dit. We zien geloof ik maar 4 toeristen hier, geweldig.

Met een zwitsers stel gaan we een wandeling maken naar Chimborazo, het heeft er gesneeuwd, en alhoewel het maar 200 meter omhoog gaat, is het door de giga hoogte wel erg vermoeiend lopen. Boven aangekomen, op maar liefst 5000 meter hoogte, krijgen we een stempel in ons paspoort, altijd leuk. Wel best fris daar! Wessel maakt een kleine sneeuwpop en dan wordt het tijd voor een mountainbike avontuur, naar Ambato. Het eerste deel fietsen we door een sneeuwbuitje, heerlijk! Gelukkig wordt het verder op beter. Weinig verkeer, supergroen uitzicht en af en toe fiets je door mini gehuchtjes en zie je dieren. Grootste deel van de 60 km. tocht is downhill, makkelijk dus. Onderweg zie ik 2 jongetjes met runderen lopen, vrolijk begroeten ze me. Hola! Toch ben ik uiteindelijk blij om in Ambato aan te komen, best wel een lange tocht.

  • 11 Juni 2011 - 18:44

    Linda Wagner:

    Oooooooo, wat maken jullie toch veel mee.....

    Ondanks dat voor ons het voorlopig ophoudt het reizen, maken wij heel veel mee met de ontwikkeling van onze kleine dude....en door jullie leer ik op afstand veel bij, stiekem waan ik mij er ook. :-) sssttttt,...

    Geniet!!!!

  • 13 Juni 2011 - 10:17

    Pinkkarper:

    Op www.panamahoed.nl kun je een heel verhaal vinden hoe deze hoeden in Ecuador worden gemaakt. Ik denk dat ik er eentje op mijn verjaardagslijstje zet!

    De foto van Maartje met zo'n hoed vinden we heel elegant. En de achtergrond is ook in harmonie gekozen..

    Hier hebben we met Pinksteren de geest gekregen dus kunnen we er weer even tegenaan.

    En het wordt voor jullie fantastisch duiken bij de Galapagos eilanden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Cuenca

A

Recente Reisverslagen:

20 April 2012

Thuis

23 Augustus 2011

Vergeef me...

12 Augustus 2011

'A la orden!'

06 Augustus 2011

Kokosrijst, Maracuya & Afrikaanse buffel!

31 Juli 2011

Kapitein Neger en Rundown
Wessel en Maart

We gaan weer op reis! Onze triologie zal worden volbracht! 3x op wereldreis! Dit keer 10 weken, naar Midden Amerika. De landen Guatemala, Mexico, Belize en Honduras gaan we bezoeken. Als je graag op de hoogte wilt blijven van onze avonturen, kun je linksonder deze pagina je emailadres opgeven, dan krijg je een mailtje als we iets nieuws hebben genoteerd. Reacties zijn welkom :)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 131673

Voorgaande reizen:

02 Juni 2013 - 23 Juni 2013

Maleisie 2013

25 December 2009 - 03 Augustus 2011

A

Landen bezocht: