En dan ben je in Australie! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Wessel en Maart - WaarBenJij.nu En dan ben je in Australie! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Wessel en Maart - WaarBenJij.nu

En dan ben je in Australie!

Door: Maart

Blijf op de hoogte en volg Wessel en Maart

09 December 2010 | Australië, Melbourne

Jeetje, even geleden he, dat we hebben geschreven. Intussen ontzettend veel gezien en beleefd.

Na bijna 11 maanden rondreizen door Azie waren we dan in Australie. En dat was echt even wennen, to put it simple. Strakke wegen, andere prijzen in de super en cafe, geen geiten, rondlopende buffels. Men spreekt engels, wel erg fijn. Bij het hostel in Melbourne (waar we ons erg oud voelden, allemaal van die 18-24 jarigen die voor een werkvakantie hebben) zagen we geplamuurde meiden met stilettohakken. Helemaal dressed up. Wel andere koek dan in Azie, waar de meeste jongeren in de hostels simpel en casual de straat op gingen. Was best even een cultuurshok...

Had eigenlijk nooit een gevoel over Australie (om erheen te gaan), en nu waren we er voor 4 dagen, voordat we verder zouden reizen naar Nieuw Zeeland.
Melbourne bleek een ontzettend prettige stad om rond te dwalen. Wat opvallend was, waren de locals die helemaal sjiek(zwart wit) gekleed naar de Horse Races gingen. Dat is elk jaar. Het was regenachtig en de locals schuilden rustig onder hun pluutjes. De vrouwen waren rillerig, want bloots gekleed.

Wat ook opviel, was dat de locals echt de tijd voor je nemen als je iets vraagt. Ze denken echt met je mee, en als je ze bedankt, zeggen ze: No worries! of That's allright!
Ook opvallend, het respect naar de conducteurs en buschauffeurs. Echt fantastisch, altijd gedag zeggen en bedanken. Wauw.

Bij een van de overdekte marktjes waar vooral veel vlees en groentes werden verkocht, raakten we in gesprek met een ouder stel, locals. Ze bleken net in Nieuw Zeeland te zijn geweest, en de vrouw zei tegen me: you lucky girl!
De man begon met: you'll be knocked out! en gaf me wat tips.

In de zoo zagen we 'nieuwe' dieren, de koala, de palatypus, kangaroes en de wallaby!

Na 4 dagen Melbourne was het toch jammer om de stad te verlaten. Maar Nieuw Zeeland wacht!

• 10 December 2010 - 15:38

Buidelkarper:

Geen Tasmaanse duivel gezien? Maar wel veel decolkilborstsheila's dus. Die paarden zullen uit leedvermaak wel flink wat afgehinnikt hebben.
    En, yes, you are two lucky folks...

• 11 December 2010 - 20:59

Lieke:

Ha Maart en Wessel
    Leuk om weer te lezen. Ja Australie zeg... Afgelopen weeekdend zijn Rob Rutten met vriendin Ilse naar Nederland gekomen (vrienden van ons) de moeder van Ilse is overleden en zijn naar huis gekomen voor een weekje! Dus vorige week hadden we een crematie. Erg triest, Ilse heeft een kleine (net zo oud als Gielke) en is zwanger van nr 2... Zo zielig voor haar. Ze zitten nu weer terug in het vliegtuig. Weer naar australie!
    Verder gaat alles goed hier, hebben Ide al 3 keer gezien. Schattig weer zo'n kleintje!!! De kerstdagen komen er weer aan! Gezewllig. Met 1e kerstdag gaan we weer wandlen en eten. We bginnen bij ons in Beringe, dan lopen we naar grashoek en eindigen in Panningen bij pap en mam. Met sinterklaas zijn we ook goed verwend! Tot weer's
    Groetjes van Frank lieke en Gielke

• 13 December 2010 - 12:47

Loes En Ide:

he reizend koppel,

inmiddels zijn jullie alweer veel verder. hoest met de jetlag? schrijf je dat zo?? hier ook een beetje een ide jetlag. die wordt steeds wakker en wil dan weer eten. dan word ik wakker en denk ik dat ik al bezig ben, maar dan ligt ze nog in haar wiegje te piepen. half dromend de lamp aan en je! zometeen ook weer, dus ga er zo nog even naast liggen denk ik. tanken. hoe lang blijven jullie in buenos aires en waar gaat het gepeupel dan naar toe? zoals lieke schrijft, helaas geen kerstwandeling voor jullie in hollandia. ide gaat voor het eerst kerst vieren, dsu hop, die wandelwagen in! ze is nu al 2 keer op pad geweest en een keer naar limburg op en neer. ging goed, maar wat een organisatie om uberhaupt buiten te komen! nouk, we spreken elkaar weer op de skype, vorige keer lukte dat helaas niet zo lang ..

tjus!!