Why shouldn´t I be friendly to such lovely people - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Wessel en Maart - WaarBenJij.nu Why shouldn´t I be friendly to such lovely people - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Wessel en Maart - WaarBenJij.nu

Why shouldn´t I be friendly to such lovely people

Door: Maart

Blijf op de hoogte en volg Wessel en Maart

18 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Theo maakt een ontbijtje voor ons, midden in de nacht, want het is 4.45 uur. Waarom zo vroeg? We gaan wandelen vandaag in het Tongariro Park. Als we de bus instappen blijkt de busdriver ontzettend vrolijk te zijn. Bij elke persoon die binnenkomt, wordt er enthousiast geschreeuwd naar de gasten. Een laatkomer begroet ze luidkeels met: Where were you love!

De trek door het park is zo´n 18 km. en we komen langs kraters, vulkanen en mooie meertjes, door sneeuw ook! Afwisselend, en een echte Lord of the Ring feeling. Op het eind van de trek door jungle gelopen. Prachtig. Wel grappig detail, we zagen een man het parcour joggend voorbij komen. Ook hier weer toeristen met loopstokken, mmm. Daar houden we niet van!

Napier erna was kleinschalig, schattig met veel art deco gebouwen, best geinig. Miami feeling.
Lekker wijn proeven erna in Hawke´s Bay, de gastheer bij 1 van hen zei (op de opmerking dat we de locals zo vriendelijk vonden): And why shouldn´t i be friendly to such a nice people as you!

Wellington bleek superleuk, klein schattig bruisend stadje, met veel skaters en alternatief uitziende jongeren. Voor het eerst couchsurfing gedaan, bij een nederlandse die al 10 jaar het land uit is. Ze woont in een heel schattig houten huisje, was onwijs gezellig met haar, ze vertelde dat ze NZ wel preuts vindt. Ook met alcohol. In deze stad bezochten we het grote museum (giga groot, met 6 etages) met een foto expo van Brian Brake en een hemelse Burgerfuel. Fan! (burger king maar dan met veel betere burgers, ook een aantal vega opties, super!)

In Zealandia zien we de tuatara, helaas geen kiwidier. In de city gallery zien we verschillende soorten kunst, erg interessant, van kunstenaars uit oa. Bhutan en Tibet. Jammer genoeg mogen we geen foto´s maken.
Het voelt heel Amerikaans hier, omdat je overal met je camper naar toe moet. Maf is dat. En lui voelt het. Mensen lopen in dit land op blote voeten. Vaak zijn de vrouwen ouderwets gekleed. Het boeit hen niet, lijkt het.

er staan nieuwe foto´s online, van de laatste 2 verslagen. Ik zou zeggen, kijk en bewonder!

• 18 Januari 2011 - 20:45

Julie:

Zo leuk om jullie te lezen. Het is heel lang ik was niet op jullie website gekommen.
    Ah...tongariro trek is super ! Warum rijden jullie in NZ met een camper ? Het is zo makkelijk een goedkoper dan bus. Maar ja, het lijkt dat jullie een erg goed reis hebben :-)
    Kus
    Julie

• 18 Januari 2011 - 20:47

Julie:

Natuurlijk to be read "warum rijden jullie NIET in NZ met een camper"

• 19 Januari 2011 - 18:29

Wtje:

Wat een schattige lammetjes en jullie zijn mooi wit in de witte sneeuw. X

• 19 Januari 2011 - 18:35

Wtje:

Niet jullie gezichten, maar die witte truien bedoel ik he...haha.

• 20 Januari 2011 - 06:22

Eelco En Annelies:

Hi guys! Leuk om over jullie trip in NZ te lezen! Wij zijn er 14 jan vertrokken en genieten nu van een tiendaagse vakantie (!) op Bali, voordat we weer terug naar huis gaan...
    We dachten dat jullie NZ al lang verlaten hadden?!? Zijn we er misschien toch gelijktijdig geweest?
    Veel plezier!
    Eelco en Annelies
    ps dank voor jullie tip over de lost gipsy, we kregen m precies 1 dag voordat we er langs kwamen, erg leuk!

• 21 Januari 2011 - 08:44

Lien:

beetje laat, maar alles is relatief als je zo aan het reizen bent: Gefeliciteerd met je verjaardag, Maart.
    Het is wel een compleet andere wereld waar jullie nu terecht gekomen zijn.

• 23 Januari 2011 - 18:10

Maaike:

Hoi hoi,
    Had al een tijdje niks meer gelezen, dacht al dat jullie geen verslag meer deden, maar lag aan mezelf, heb een nieuw email adres en daarop krijg ik natuurlijk geen melding dat jullie weer iets hebben geplaatst. Maar ben nu weer helemaal up to date :-)!!!
    Hele gave foto's zo in de sneeuw!
    Geniet er nog even van?
    Al plannen om tijdens jullie worldtrip het kleine pittoreske landje Nederland weer eens aan te doen?
    Liefs Maaike

• 25 Januari 2011 - 13:35

Januarikwis :

Hier volgen de vragen over familie in zuid-holland voor de maand januari:
    = wie kreeg allemaal kleine rode vlekjes op de buik?
    = onderging iemand een spatader behandeling?
    = wat is het merk van Michiel's wasmachine?
    = waar staat de oude tv van Wessel nu?
    Antwoorden uitsluitend per e-mail vanuit zuid-amerika.